Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Školovanje gubitnika

Komentari (51) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 08 novembar 2011 00:45
Nemanja
Odlično. Potpuno realna slika našeg školstva... Uradjenom reformom školstva, tj. uvodjenjem "Bolonje" i ekspanzijom privatnih, pre svega ekonomskih, kvazifakulteta jos vise su nam pogoršali stanje u obrazovanju. Za državu je očigledno bitno da se "podigne nivo obrazovanja" ali ne i kvalitet... Danas fakulteti i vise poslovne imaju svoja predstavništva na svakom ćosku i u svakom gradu, to je jedini biznis koji cveta...
Preporuke:
36
1
2 utorak, 08 novembar 2011 02:05
aca
jer je buntovnost u samoj prirodi mladih ljudi što treba iskoristiti. Osim toga studenti se u svim zemljama posmatraju kao avangardni deo društva

Od BSindikata sam čuo da je avangarda i buntovnost biti normalan i voliti sebe i svoju zemlju , ima taj sistem izvrnutih vrijednosti svojih mana odnosno prednosti ,nadam se .
Preporuke:
3
0
3 utorak, 08 novembar 2011 02:07
Boki
Dobro je sto ima gomile privatnih fakulteta. Kvantitet ce dati kvalitet. Problem koji Srbija ima je pogresna percepcija obrazovanja. Sustina obrazovanja nije forma nego sadrzaj, pa je tako u 21 veku neophodno da se covek obrazuje citav zivot a mobilnost radne snage vec generise radnike koji su promenili izmedju 5 i 7 potpuno razlicitih profesija za svog radnog veka. Prema tome obrazovni sistem mora se potpuno transformisati i postati mnogo elasticniji, a dobro bi bilo i da postoji mnogo veci broj visokoskolskih ustanova svih struka a ne samo pravne i ekonomske sto je sada slucaj. Kada Beogradski Univerzitet izgubi monopol, priliku za skolovanje dobice i ljudi u cetrdesetim, pedesetim godinama zivota ali i mladi koji iz ekonomskih razloga nemaju ni priliku da se usavrsavaju. Sa druge strane meritornost i kvalitet garantuju strukovna udruzenja (polazu se strucni ispiti a dozvole i clanstva se oduzimaju onima koji izbrukaju profesiju
Preporuke:
9
27
4 utorak, 08 novembar 2011 02:21
Boki II deo
Takva strukovna udruzenja definisu i programske ciljeve za odredjeni stepen obrazovanja i mnogo dinamicnije komuniciraju sa privredom, anticipirajuci tako traznju za realno trazenim strucnjacima. Srbija u kojoj se gotovo sva industrijska aktivnost odvija u Javnim Preduzecima naravno da ima izopaceno skolstvo ali i lose strucnjake. Promena ekonomskog ambijenta pokrenuce i neophodne promene u obrazovnom sistemu a posao drzave je samo da to "isprati" odgovarajucim zakonima. Danasnji obrazovni sistem Srbije zapravo proizvodi 99% skart strucnjaka i 1% vrhunskih strucnjaka svetskog renomea koji odmah i napuste zemlju. Suprotno, treba profilisati obrazovni sistem koji proizvodi "prakticna znanja" a ne "naucnike". Glavni oslonac u ovom poslu bio bi sto veci broj privatnih skola te strukovna udruzenja oslonjena na realne potrebe privrede, a rezultat 90% solidnih strucnjaka sa ODMAH PRIMENJIVIM ZNANJIMA, te 10% skarta uz realno manji broj "naucnika" koji i onako odmah napustaju Srbiju.
Preporuke:
9
15
5 utorak, 08 novembar 2011 06:16
Kriza u visoko obrazovanju je očigledna
Članak je odličan. I dobro je što je potkrepljen rezultatima ankete. Pretpostavljam da je uzorak ispitivanih bio repreѕentativan. Sve je više dirigovane površnosti na svim poljima. Dovoljno je pogledati koliko je ne samo praznoslovno, nego i nepismeno, napisan čak i sam Zakon o visokom obrazovanju. Među omladinom se, sigurno ne bez razloga, čuje komentar da uopšte nije važno šta znaš nego koga znaš, da kada ti potraže tzv. "CV" znaj da neće da te prime. Konkursi se na državnim visokoškolskim ustanovama više uglavnom i ne raspisuju (sem kad treba da se primi sposoban čovek da radi umesto bar pet nespisobnih).
Preporuke:
22
0
6 utorak, 08 novembar 2011 06:21
Geronimo
Primetio sam da se mnogo hvali Matematicka Gimnazija u Beogradu jer osvaja nekakve "internacionalne medalje". Medjutim, ja nisam cuo da u svetu neko prica o nasim matematicarima. Drugo, kako ce neko nauciti dobro hemiju ili fiziku ako nema savremenu opremu i instrumente. Trece, kako je moguce da neko ko ima diplomu sa boljeg univerziteta od beogradskog mora da nostrifikuje tu diplomu na nasem univerzitetu koji nije ni medju prvih 2500 u svetu. Uz to, treba da se plati nostrifikacija, takse itd. Ja bih se pre ubio nego da dozvolim da mi Beogradski Univerzitet priznaje diplomu. Cetvrto, kakva nam je univerzitet takva nam je ekonomija. Nasi strucnjaci su sposobni samo nesto da uproropaste i obicno rade kao drzavni sluzbenic (najodvratnija parazitska srednju klasa) a nikako elitu koja ce stvarati bogatstvo, nova radna mesta, nove tehnologije i lepsi zivot za sve njene gradjane.
Preporuke:
9
17
7 utorak, 08 novembar 2011 06:49
Zoran
Naše školstvo je stiglo tamo i dotle gde i naša ekonomija. Pa ako zna neko gde je i dokle stigla naša ekonomija, zna gde je stiglo i školstvo.

Ne može biti dobro kada se posao uradi polovično, pa zvao se on komunizam ili kapitalizam.
Preporuke:
13
2
8 utorak, 08 novembar 2011 07:47
Ludi Vanko .Polednja rečenica.Mi smo bolest vasione
Šta to tako patetično pričate o ljudskom mozgu?Izbacujete parole o njegovim dostignućima i napretku.Naučno jeste kretanje ka saznanju i moći.Ali kuda?Ako je nauka dovedena u poziciju da napravi atomske bombe kadre da deset puta uinište živi svet na planeti a političari naređuju uništenje broj jedanast, dvanaest, zar ne mislite da je nauka sluškinja političara.Onih koji vladaju nekvaklifikovani za vladavinu, kojima ne pada na pamet da naučno ustanove šta to svet vodi ratovanju, ubijanju, uništavanju.Oni žele lidersku poziciju zasnovanu na bazi naučnih dostignuća.Sve što nauka pronađe može da nam služi ali i da nas uništi.Tu patetici nema mesta.Kad se nauka ustoliči da organizuje svet po nekim egzaktnim pravilima i da ukine tolike izdatke za rat i uništenja, onda bi smo odahnuli.Ali i tada za naš razum i nauku , ovakvu kakva je,(iznenadićete se) svetlosne godine su nesavladiva prepreka da nekud stignemo.Mi živimo na vasionskoj crkotini, gde je vatra moć.Mi smo bića na vasionskoj truleži.
Preporuke:
11
1
9 utorak, 08 novembar 2011 08:03
Ludi Vanko nastavak
I samo još jedna bubica ludog čoveka.Mikrobi i bakterije su savršeniji od našeg razuma.Nepogrešivo ulaze u naš organizam, svi kao jedan nasrću tačno tamo gde treba da opstanu, znaju da se prilagođavaju ne samo našim medikamentima zasnovanim na razumu, nego i našim mnogo savršenijim prironim moćima da se branimo i opstajemo, koje s razumom nemaju nikakave veze i koje su iznad onoga što mi sada o odbrani znamo.Hoću da kažem da postoje moći iznad razuma , koje su za nas još uvek nedokučive.Tajne sveta i vasione razumom nećemo nikad odgonetnuti.Možda nam je razum i dat da nas učini svesnim koliko smo nemoćni.Ili nam je on dat da iskusimo moć samo uništenja.Kažu da će atomsku katastrofu ovog ludog sveta, preživeti samo neke bakterije.Čovek nije najmoćniji na planeti, svjedno što je najrazumniji.Razum je možda greška.To se danas može sa dosta sigurnosti naslutiti.Razum i ludilo su braća rođena.Ja to imam pravo da kažem.A nauka je sluškinja ludaka.Opsena i varka pred večnošću i beskrajem.
Preporuke:
12
2
10 utorak, 08 novembar 2011 08:55
Doktor
Problem školstva je Problem privrede. Ako školstvo pravi ljude koji neće biti valjano zaposleni i privreda i škola neće praviti napredak. Valjano zaposleni znači prihvatanje svih škola i državnih i privatnih. To nije pravilo i tu je veliki problem. U privredi je još mnogo ili većina ljudi koji ne priznaju Bolonju niti privatne fakultete, a nisu im dovoljni ni ljudi koji dolaze sa državnih fakulteta sa opet svojim nekim znanjem. Dakle problem je prvo u privredi i shvatanju ljudi koji zapošljavaju nove ljude. Mistifikacija da je pre bilo bolje je samo to - mit. Iz ličnog iskustva, a valjda se svi dobro sećaju onih vremena kada da su mladi novi stručnjaci fakultetlije uvek kretali u karijeru iz pekare gde su kupovali burek svojim iskusnim stručnjacima sa završenom najviše srednjom školom. Toga više nema, zauvek je prošlo i dobro je da je tako. Posao se uvek učio na poslu, a ne u školi. Škola je mesto gde se uči kako se uče nova znanja. Učenje i trening uz posao je ključ svega. Zato ljudi - zapošljavajte!
Preporuke:
13
3
11 utorak, 08 novembar 2011 09:04
thinking maize@ autoru
G-dine Puriću, sve je tačno što kažete, ali za tu društvenu "bolest" postoji samo jedan "recept"! NA LjUTU RANU LjUTA TRAVA! Da pojasnim. Pre nekog vremena jedan g-din dao je spisak PALIJATIVNIH mera "glede" naših univerzi. Pod 1. Ukidanje privatnih fakulteta i pripajanje najkvalitetnijih kadrova državnim univerzitetima. Pod 2. Uklanjanje sa univerziteta kadrova koji nemaju produkciju u časopisima sa SCI liste. Bilo je još DOBRIH saveta, a svi se svode na gornji recept! No, to su samo PALIJATIVNE mere! Osnovna je strategija. Nisam vičan pedagoškoj i visokoškolskoj problematici, iako sam i sam naučni radnik. Što otvara pitanje VEŠTAČKE RAZDVOJENOSTI SISTEMA DRŽAVNIH INSTITUTA od SISTEMA DRŽAVNIH FAKULTETA, tj. VEŠTAČKE PODELjENOSTI NAUKE u Srbiji na ajd da kažem PEDAGOŠKI DEO i ajd da kažem ISTRAŽIVAČKI DEO! Je li to prirodno? NIJE! Zato, IZDVAJANjE VISOKOG ŠKOLSTVA iz ELEMENTARNE PEDAGOGIJE i PRIKLjUČENjE ISTOG Ministarstvu NAUKE i SISTEMU INSTITUTA! NVO u pedagogiji? TOGA NE SME DA BUDE!
Preporuke:
21
1
12 utorak, 08 novembar 2011 09:28
Gvozden
Glavna srpska profesorka i opredelilac pravca svih Akademija je NVO Nataše Kandić i REKOM.
Cilj je da nas nestane, da vrhunac znanja pokupe i odvedu odavde.
Prednjači SANU i Ministarstvo prosvete, koji vode umrtvljeni ljudi, mrtve duše, od kojih se neki bave i profesurom.
Šta se od mrtvih može naučiti?
Koja znanja osim zombiranja imaju rukovodioci NVO, obučeni u okupatorskim centirma Ohaja i Brisela, šta nauče njihovi seminarci u Pančevu i Bačkoj Palanci, osim da mrze sve što je srpsko.
Prosvetari nude antisrpstvo, Draškovićeni PREPORODaši komadanje Srbije.
Tadić ćuti, ništa ne govori, na šatora ne okreću glave.
Dokle?
Preporuke:
22
0
13 utorak, 08 novembar 2011 09:31
Danko
Odličan(5-)minus zato što nije pisano latinicom da može da čita cela Evropa
Preporuke:
6
12
14 utorak, 08 novembar 2011 10:56
Veliki brat
Smatram da se profesori na fakultetima ponašaju kao selektori u odredjenim reprezentacijama.Smatraju da imaju dobre igrače tj.studente,kreću u utakmicu sa ubedjenjem da će utakmicu dobiti i daju odredjene smernice,principe možda po neku ideju i kreće se u utakmicu.Kada se utakmica izgubi onda se tek postavlja pitanje da li su ti igrači kvalitetni koliko znaju,spoj teorije i prakse koliko prate nove tokove dešavanja.Postavlja se pitanje a gde su treneri(učitelji,nastavnici)?Da li su oni kvalitetni,da li se dodatno obrazuju,da li prate nova dešavanja,da li vrše kvalitetnu selekciju ili to rade preko veza tatin i mamin sin ,rodjak,prijatelj,kum...Tek onda dolazomo do igrača-da li stvarno to što radi voli, da li ima interesovanja, da li će njegovanja znanja iz odredjene oblasti doprineti da se utakmica dobije,odnosno da li je taj čovek potreban i u kom segmentu društva će dati svoj najveći doprinos.Možda nije loše primeniti Kineski model školstva.
Preporuke:
14
0
15 utorak, 08 novembar 2011 11:00
Dani
Odlična tema.Kako bi moglo da bude školovanje koje odgovara potrebama sadašnjeg vremena ne samo u Srbiji.Posebno mi se svideo prilig sa Jutjuba za koji mislim da bi trebali da ga vide svi u Srbiji.
Preporuke:
7
0
16 utorak, 08 novembar 2011 11:26
Živadinka iz Kosjerića
Dok obavljam radove na njivi i hranim stoku, često razmišljam o ovom problemu.Iako u poslednje vreme smatram da više nema smisla iznositi svoje mišljenje zbog određenih razloga, ono je o ovom problemu sledeće:

1. Na globalnom nivou, poslednjih nekoliko decenija počele su da se odvijaju ekonomske promene u koje uključujemo i promene na tržištu rada u pogledu ponude i potražnje, koje se upravo sada manifestuju u obliku potpune ekonomske katastrofe evropskih zemalja i SAD; pre svega. Dok su nekadašnja društva 19 veka imala problem sa radničkom klasom i njenim socijalnim položajem, danas postoji problem sa visokoobrazovanim kadrom. U Španiji, Italiji, Velikoj Britaniji, GRčkoj, itd postoje na hiljade visoko obrazovanih ljudi, s fascinantnim intelektualnim kapacitetom,čak naučnici s objavljenim značajnim naučnim delima i radovima koji ne mogu da pronađu svoje mesto u sistemu rada. Ovaj fenomen je jako značajan jer govori u vladajućoj tenednciji savremenog društva.
Preporuke:
18
0
17 utorak, 08 novembar 2011 11:34
Živadinka iz Kosjerića II deo
Ta tendencija nam govori o maksimalnoj poricanju značaja znanja , a u opštijem smislu o intenzivnom nihilizmu koji poriče ono najvrednije u ljudskom biću- stvaralačku i kreativnu energiju.

2 Ovaj fenomen će dugoročno proizvesti ili postepenu promenu ekonomskog sistema ili ''globalnu revoluciju'', koja će se pojaviti ili u obliku mikro revolucija unutar svake zemlje, ili u obliku, ne daj bože ratova, čak svetskog rata.

3.Koliko je mirna promena sistema moguća? Angela Merkel je izjavila da bi kriza mogla biti gotovoa tek za deset godina. To se delimično poklapa i s mojim mišljenjem. Imajući u vidu da se u osnovi ovakvog ekonomskog sistema nalazi ideologija, kojoj teško možemo dati adekvatno ime, koja je maksimalno institucionalizovana u svom najrigidnijem obliku,i imajući u vidu činjenicu da će teško doći do promena unutar državnih i oficijelnih institucija, možemo očekivati upravo ili A) duži rok promena, mini 10 godina a možda i više, ili b) nasilne promene..
Preporuke:
16
0
18 utorak, 08 novembar 2011 11:42
Živadinka iz Kosjerića III deo
4. Što se tiče Srbije, kod nas je sistem obrazovanja i sveukupan ekonomski sistem u vezi s političkim sistemom. ''Kulturna matrica'' koju je spominjao B Tadić i Basara je svakako determinanta, ali je daleko od primarne determinante, Primarna deterinanta je institucionalni sistem, i ''funkcija'' koja se nalazi u osnovi njegove reprodukcije. Moj eventualni zaključak je ''ključna funkcija institucionalnog sistema kroz veći broj decenija bila je sprečavanje artikulacije interesa''. Artikulacija ovih interesa ne bi ugrozila region, niti Evropu niti svet. Ona bi ugrozila samo oligarhijske grupe u Srbiji.Konstitucija demokratskog političkog sistema, funkcionalne ekonomije, adekvatnog obrazovnog sistema itd je u direktnoj suprotnosti s interesom opstanka oligarhije u Srbiji.
Preporuke:
18
0
19 utorak, 08 novembar 2011 11:43
thinking maize@ autoru
G-dine Puriću, sve je tačno što kažete, ali za tu društvenu "bolest" postoji samo jedan "recept"! NA LjUTU RANU LjUTA TRAVA! Da pojasnim. Pre nekog vremena jedan g-din dao je spisak PALIJATIVNIH mera "glede" naših univerzi. Pod 1. Ukidanje privatnih fakulteta i pripajanje najkvalitetnijih kadrova državnim univerzitetima. Pod 2. Uklanjanje sa univerziteta kadrova koji nemaju produkciju u časopisima sa SCI liste. Bilo je još DOBRIH saveta, a svi se svode na gornji recept! No, to su samo PALIJATIVNE mere! Osnovna je strategija. Nisam vičan pedagoškoj i visokoškolskoj problematici, iako sam i sam naučni radnik. Što otvara pitanje VEŠTAČKE RAZDVOJENOSTI SISTEMA DRŽAVNIH INSTITUTA od SISTEMA DRŽAVNIH FAKULTETA, tj. VEŠTAČKE PODELjENOSTI NAUKE u Srbiji na ajd da kažem PEDAGOŠKI DEO i ajd da kažem ISTRAŽIVAČKI DEO! Je li to prirodno? NIJE! Zato, IZDVAJANjE VISOKOG ŠKOLSTVA iz ELEMENTARNE PEDAGOGIJE i PRIKLjUČENjE ISTOG Ministarstvu NAUKE i SISTEMU INSTITUTA! NVO u pedagogiji? TOGA NE SME DA BUDE!
Preporuke:
3
1
20 utorak, 08 novembar 2011 11:56
Nemac
Jednostavno. Kako se sada zaposljavati u privredi u Srbiji? Po pravilu, situacija je sledeca: minimalac i losi uslovi za zaposlene kod privatnika i, za sitne poslodavce, nekonkuretni odnos sa drzavom. Prvi trenutno mogu biti samo robovi, jer nemaju dalje perspektive da predju u poslodavce, a drugi su uglavnom kockari, koji na duze ili krace staze gube u odnosu na drzavu, polticare, krupne kapitaliste i svet. Svetska kriza, ma sta bio njezin uzrok, je jedan od novih otezavajucih uslova. Rad u drzavnoj administraciji je u principu bolji za vecini ljudi, ali, tu se postavlja pitanje produktivnosti, veza, korupcije i rezova kadrova. Narocito je, u svakom slucaju, interesantno postovanje zakona i njihova upotrebljivost ili, kako kazu, adekvatnost i legitimnost. Mozda taj koncept zakonitosti vise i nije korektan ili primenljiv.
Preporuke:
10
0
21 utorak, 08 novembar 2011 11:57
Nemac2
Narocito je, u svakom slucaju, interesantno postovanje zakona i njihova upotrebljivost ili, kako kazu, adekvatnost i legitimnost. Mozda taj koncept zakonitosti vise i nije korektan ili primenljiv. Naravno, i prethodni nacini proizvodnje, organizacija, shvatanja i nacina zivota drustava i pojedinaca, koje su dovele do sadasnjih uslova takodje imaju svoju tezinu. To je background za obrazovanje. A i za kritiku navedenog clanka. Moguca prica oko navedene teme moze u principu biti sasvim drugacija, jer treba objasniti i produbiti prethodno ovde nabacane cinjenice, postaviti problem na jedan opsti, pozitivno misaono i emocionalno itd obojen, prakticno ostvariv, kvantitativni nivo, verovatno upotrebljiv za vecinu ljudi. Ili mozda nije tako?
Preporuke:
6
1
22 utorak, 08 novembar 2011 12:05
Mikailo
Školstvo je onakvo kakva mu je država. Odličan članak.
Preporuke:
14
1
23 utorak, 08 novembar 2011 12:29
Bojan
Živadinka je dala(o) lijep i koncizan komentar.

Osvrnuo bih se na mišljenje autora. Sve je to lijepo što se govori (konstatacija stanja itd), međutim, stičem utisak da autor žali za starim vremenima "kada je sve bilo bolje". E pa nije tako!
Sistem koji je postojao prije toliko proklinjane bolonjske reforme bio je bar jednako loš kao i ovaj sada.

Ja mislim da se kod Bolonje trebaju razdvojiti ideje, metode, i ljudi koji ih tumače i sprovode. Iako je činjenica da je jedna od svrha te ideje da se od ljudi naprave više fak-stručnjaci, a manje univerzalisti, koji bi bili više prilagođeni tržištu rada, to ne mora da bude nužno loše. Nisu svi ljudi rođeni da budu mislioci, da u potpunosti razumiju funkcionisanje sistema, upravljaju društvom itd.

Tzv stari sistem obrazovanja, koji neki smatraju za boljim, oduzeo mi je nekoliko godina života. Srećom, fakultet sam završio u inostranstvu, na univerzitetu koji ima 200 god tradicije... i šta mi ovdje traže? Traže mi 300eur za nostrifikaciju diplome!
Preporuke:
4
5
24 utorak, 08 novembar 2011 12:59
Lapovac
Članak je sasvim u redu, i to što i Vi i mnogi drugi (i ja intimno) zagovaramo povratak naše školovane dece iz inostranstva, ali tu ima jedno veliko ali. Šta, i gde i za koju egzistenciju da rade ti ljudi u ovoj državi, kakvom su je napravili. I sami znate da je njihovo znanje za prave institute i univerzitete a ne za ove privatne firme (to nije ozbiljna privreda),kakve su u većini. A koji to instituti (i koliko ih ima) se danas bave ozbiljnim istraživačkim radom (i ko da ih finansira) i na kraju krajeva kome su u ovoj državi danas potrebni. Sigurno pamtite da je nekada svaka velika firma (a bilo ih je podosta) imala svoj razvojni institut, a tada je bilo mnogo manje doktora nauka na raspolaganju privredi, sve su gutali fakulteti. I na fakultetima je danas ograničen broj mesta za nove kadrove i sporo se ukazuju upražnjena mesta (osim kad je u pitanju nepotizam). Sve u svemu perspektive iz sadašnjeg ugla gledanja su uglavnom bezperspektivne.
Preporuke:
10
1
25 utorak, 08 novembar 2011 13:46
Lapovac
Za Doktora i Bokija
Do kada će te vi neoliberali teoretičari da se bavite samo teorijama, bez gledanja kako se te vaše teorije pretaču u praksu. Zar vam niko nije rekao (i niste sami mogli da vidite) da se i tržištem može lako manipulisati, kao i uostalom svim ljudskim delatnostima. Te navodne slobode tržišta,govora,mišljenja, informisanja itd. zagovaraju najviše oni koji sa njima žele da manipulišu, po sistemu držte lopova. Zar vam ova država nije očigledan primer kako to funkcioniše. Bolje bi bilo, ako ste iskreni, da počnete da se bavite iznalaženjem društvenih mehanizama za suzbijanje masovnog manipulisanja ljudima.
Preporuke:
14
3
26 utorak, 08 novembar 2011 14:37
Lapovac
Za DŽeronima
Dosta si u pravu, ali si dirnuo u Matematičku gimnaziju koja je nadam se ostala jedan svetao primer uspešnosti koncepta pozitivne selekcije i koji pored pokušaja posle 2001 nisu uspeli da upropaste neoliberalnim pristupom. (Naime naterali su ih da upisuju po jedno ili dva odeljenja netalentovane dece za pare. Ne znam da li se to do danas održalo). Ja nažalost nisam završio tu srednju školu, ali moja deca jesu pa zato nešto znam o njoj. I kao i mnogi njihovi drugovi i moja deca su nastavila školovanje u inostranstvu, ali ne mojim novcem nego njihovim znanjem. Da se razumemo nije to nikakva specijalna škola u kojoj veliko znanje mogu da steknu i prosečno talentovana deca, već škola koja selekcioniše najtalentovaniju decu i stvara im ambijent da u uslovima jake konkurencije izgrađuju sami sebe. I najmanji broj njih nastavi da studira matematiku. Upisuju sve fakultete od prava do medicine i na svim fakultetima su uglavnom među najboljim studentima i kod nas i u inostranstvu.
Preporuke:
16
3
27 utorak, 08 novembar 2011 15:29
Vasa
Purić uvek otvara nove teme koje nas teraju na razmišljanje i to ne na ono parcijalno već već sistemsko rešenje.Svaki put je dobar ako znamo kuda i zašto idemo, a ja se bojim da mi to ne znamo jer nemamo viziju i jasne ciljeve nacionalne i planove za ostvarenje istih.Jedina tačka u kosmosu koju možemo promeniti smo mi, rekao je neko pametniji.A da je to moguće Purić to lepo pokazuje u tekstu o Kini koja je postavila jasne ciljeve i plan koji sistemski ostvaruje.Treba biti realan, naše školstvo je bilo solidno,ali to ne znači da nije trebalo ništa menjati.Skloni krajnostima mi smo počeli otvarati fakultete u svakom gradu pa i selu.Samo N.Pazar ima dva univerziteta,ostale da ne pominjemo.Kakva setva takva i žetva.Sačekaće nas to,ali će nam tada trebati mnogo više snage i pameti.
Samo nemojmo očekivati da će naše probleme neko drugi rešiti i nesmemo se predati misleći da mi ne možemo ništa više promeniti.Pogledajte film Težina lanca i videćete šta može da uradi samo jedan mlad čovek.
Preporuke:
9
0
28 utorak, 08 novembar 2011 16:02
Svetozar Maksimović
"Bravar nije voleo lepe i sposobne muškarce oko sebe"

Ceo tvoj jedan tekst u jednoj rečenici.
Preporuke:
11
1
29 utorak, 08 novembar 2011 16:57
M.A
SA bolonjom ili bez bolonje,naš obrazovani sistem je izuzetno loš,jel dominira teorija, praktičnog dela skoro da i nema ! Ne kaže se za džaba jedno je teorija drugo je praksa.
Po završetku fakulteta nivo osbosobljenosti za obavljanje različitih zadataka je vrlo nizak ! Kursevi postaju nezaobilazna stavka svih studenata pošto su svesni da ne ispunjavaju brojne zahteve pri zapošljavanju.
Generalno slažem se da formalno obrazovanje treba upotpuniti neformalnim pošto postojeća znanja sve brže zastarevaju...ali ne u ovoj meri !!!!
Preporuke:
1
1
30 utorak, 08 novembar 2011 18:32
Geronimo
Za Lapovac
Siguran sam da za ova matematicka takmicenja postoje vec razradjene metode u vezi pitanja i odgovora. Ja mislim da takvim aktivnostima talentovana deca gube vreme i bolje bi bilo da se razvijaju neke sposobnosti. Verujem da takvi ljudi postizu rezultate i na zapadu jer su to dosta inteligentna deca.. Medjutim, talentovana osoba u Srbiji ne uci da proceni originalnost, kreativnost, inovativnost, kako da realizuje projekte, da razume koncept, probleme, kako resiti probleme i optimizovati sve to, koji su rizici nekog projekta, kako biti efikasan u realizaciji projekta, razumeti kad treba napustiti neki projekat itd. Znanje je takodje bitno ali ljudi treba da se uce kako da resavaju neke prakticne, naucne, ekonomske, socijalne itd. probleme. Hipoteticki, mnogi od profesora koji bi izgubili (zasticen drzavni) posao bi “crkli”od gladi a oni navodno treba da uce necije dete da bude profesionalna osoba.
Preporuke:
4
3
31 utorak, 08 novembar 2011 18:33
Geronimo
Za Lapovac
Kao vrhunac gluposti imamo srpske intelektualce koji ce dokazivati kako mi nismo normalan narod i da imamo nekakve probleme (Utisak nedelje na b92). Problemi nastaju kad u drustvu vise ne postoje ni individualni ni kolektivni projekti, kad niko nije u stanju da resi najjednostavnije projekte (kao sto je izgradnja autoputa) i kad ne postoje strategije sta da se radi. Drugo, deca treba da se uce kako da pripadaju eliti burzoazije, menadzera, lidera, vodja projekta itd. a ne kako da pripadaju parazitskoj srednjoj klasi… Sramota je da talentovana i inteligentna osoba zivi na racun poreskih obaveznika...
Preporuke:
2
6
32 utorak, 08 novembar 2011 19:04
Jutjubac
HVALA GOSPODINE PURIĆU ZA LINK http://www.youtube.com/watch?v=t4qV0j5l1qo KOLIKO LI JE OVO VIDELO ONIH KOJI ODLUČUJU O OBRAZOVANJU U SRBIJI.
Preporuke:
5
0
33 utorak, 08 novembar 2011 20:13
Lapovac
Odgovor DŽeronimu
E sad si se otkrio. Ti verovatno studiraš ili si završio neku visoku školu tipa menadžment. Ne potcenjujem ni jednu nauku, ali postoje nauke koje su se razvijale vekovima sa vekovnom praksom i neke nove sa praksom od tek nekoliko decenija. A poznato je što je nauka tanja, to je nastup njenih poslenika agresivniji u dokazivanju vrednosti te nauke. To o čemu ti pričaš je više stvar talenta da se naučeno koristi u praksi. Jedan inženjer će da nauči to što mu treba iz menadžmenta za mesec dana, odnosno to je za njega literatura, dok mu za fundametalna znanja treba mnogo više. Mnogi bi danas da preskoče fundamentalna znanja, npr. zašto terati decu da napamet uče tablicu množenja kad svaki mobilni telefon ima digitron. Možda nisi znao da npr. u Americi na svim studijama, od prava do medicine, uče i polažu matematiku, ne radi zapošljavanja matematičara, nego zbog razvijanja moždanih vijuga i logičkog razmišljanja. Ko ne može da savlada osnovna matematička znanja nije ni za na
Preporuke:
9
1
34 utorak, 08 novembar 2011 20:55
Lapovac
Odgovor DŽeronimu, nastavak
nije ni za kakvu prirodnu nauku. Što ne znači da ne može da bude i vrhunski u nekoj umetnosti.
I naljutio si me što tako misliš o matematičkim takmičenjima. Kad bi ti samo znao koliko rada i prorađene literature, pored prirodnog talenta oni za to ulažu. Naravno da su oni predodređeni za bavljenje čistom naukom, dok nama prosečnima ostaje da se npr. bavimo organizacijom asfaltiranja neke ulice.
Koliko su dobri ti novi trendovi efikasnog studiranja za navodno praktične primene, imam primer u mom Lapovu, gde takođe postoji neka visoka poslovna škola. Pa kad pitate ljude šta im je najteže u toj školi, misleći na ispite, oni sa smeškom odgovaraju - da se penju na drugi sprat, gde im se organizuju nastava i ispiti.
Preporuke:
7
1
35 utorak, 08 novembar 2011 21:16
Simče
Vidim da niko ne komentariše rezultate u anketi koji se tiču korupcije.Izgleda da svi opet zabijaju glavu u pesak kad i oni koji rade kao profesori na fakultetu kažu da je posebno na medicinskim fakultetima stepen korupcije po njima neverovatnih 50%.Pa gde je tu nova indeks afera?
Preporuke:
5
0
36 utorak, 08 novembar 2011 22:16
Geronimo
Za Lapovca
Kad si se vec uhvatio za nauku i matematiku onda da to malo produbimo. Ja znam bar stotinu naucnika i inzinjera koji zaista dobro poznaju svoju struku i za koje nema sta da se kaze. Medjutim, kad pisu projekte za grantove primecujem da u tome nemaju bas neki veliki uspeh. Na kraju mi deluju jadno i bedno sa svim tim ogromnim znanjem. Ono sto je realnost, i koja me licno nervira, da neki, “prosecni” naucnici dobijaju ogromne pare (npr USA, Kanada, Francuska…). Ti kazes da takve prakticne sposobnosti mogu da se savladaju za mesec dana. Neka bude tako kako ti kazes. Ja primecujem da neki nisu u stanju da rese takve probleme ni posle 20 godina karijere. Drugo, lepo je dobijati nagrade na takmicenjima i dobro je sto mediji to objavljuju. Da ti postavim jedno pitanje – da li si ti cuo da je neki neki Srbin resio neke velike matematicke probleme ili predlozio neku novu teoriju iz fizike?
Preporuke:
4
5
37 utorak, 08 novembar 2011 22:23
srbin
Kakav narod, takva mu država,kakva država takvo mu školstvo.
Preporuke:
3
2
38 utorak, 08 novembar 2011 23:49
profesura
Gde nađe prof. Ljubišu Rajića da citira? Tog svaštara koji se u sve razume, preko prava kučića i gejeva, do filma, asfaltiranja ulica i cene banana na pijaci! Meni taj čovek deluje plitko i isprazno, i kad neki poluobrazovani novinar ne zna kako da popuni rubriku, on pozove uvek dežurnog prof. Rajića i nema problema, taj ima odgovor za sve, i rado ga daje!
Preporuke:
8
0
39 utorak, 08 novembar 2011 23:59
Pera
Purićeva dilema da li su intelektualci školovani da bi Srbija bila najgore mesto za život u Evropi ili da bi dobili dobre intelektualce, zapravo ne postoji.Namerno su nam nametnuli obrazovni sistem koji nas je doveo do obrazovnog dna, a samim tim i do svih drugih ponora.
Preporuke:
7
0
40 sreda, 09 novembar 2011 00:14
Sceptical Bystander
@ Geronimo

Nasi strucnjaci su sposobni samo nesto da uproropaste i obicno rade kao drzavni sluzbenic (najodvratnija parazitska srednju klasa) a nikako elitu koja ce stvarati bogatstvo, nova radna mesta, nove tehnologije i lepsi zivot za sve njene gradjane.


DŽeronimo, Vaši komentari otkrivaju mnogo netačnosti koje su plod dubokog nerazumevanja, ali ja ću se ograničiti samo na Vaš gornji pasus.

Generalizacija kojom diskvalifikujete "naše stručnjake" je maliciozna i netačna, a ne razumete ni šta je srednja klasa - nikako neki parazitski sloj kako je Vi zamišljate, već najproduktivnija i najobrazovanija klasa u svakom društvu, pa i srpskom.

Upravo je karakteristika obrazovane srednje klase da je ona stub društva, klasa koja radi i plaća poreze i iz koje se regrutuju oni koji otkrivaju nove tehnologije i omogućavaju njihovu primenu na dobrobit celog društva.
Preporuke:
9
1
41 sreda, 09 novembar 2011 01:01
Fristajlo
Stvori se medijski cunami i od mediokriteta naprave se profesori koji ponavljaju neoliberalne mantre, koje se promovišu u opšta svetska aksiomska znanja. Svi ponavljaju isto, i kako su organizovano prisutni u 99 posto srpskih medija, njihovo horsko „pevanje“ onemogućava da bilo kakvo kritičko mišljenje dođe do građana.
Ovo je tačno, i važi i za mnoge druge sfere društva; lično sam se uverio, prateći kadriranja u nekim "uglednim" stranim kompanijama, a "domaćim" medijima.
Svesni svog neznanja, takvi bez pogovora izvršavaju svaki nalog iz centrale, i vrlo brzo uklanjaju svakog sa profesionalnim autoritetom ili etičkim normama.
Tu je koren našeg propadanja, i to je prvo što se mora sanirati...
Preporuke:
9
0
42 sreda, 09 novembar 2011 02:14
Geronimo
@Sceptical Bystander
Da li bi mogao da predstavis statistiku o produktivnosti srednje klase u Srbiji i da uporedis te rezultate sa srednjom klasom koja parazitira ostale. Ja cu ti pomoci: 90% srednje klase zivi na racun ostalih a samo 10% ima ucesce u drustvenom razvoju i produktivnosti.
Preporuke:
4
5
43 sreda, 09 novembar 2011 08:40
nedten
Članak pospešuje razmisljanje gde nam je obrazovanje i školstvo. U jednom periodu neke neposatojeće zemlje stvarano je sve po ključu, pa i obrazovanje. Koliko koje nacije i narodnosti ima tako i ključ za doktorske studije. Danas u ovoj manjoj(proizašle iz te nepostojeće) postoji drugi ključ. U zavisnosti koliko ko ima para ili veza ( novije i partijskih) tako mu se pruža mogućost da završi stidije a i da napreduje. Pare se uvek nađu, ali znanje? gde nam je razvoj, moral...
Kada bi neko izvršio trajnu kontrolu za lažne diplome i lažno znanje shvatili bi koliko smo toga izgubili. To je jedan problem, drugi onaj današnji i sveopšti je da je malo intelektualaca koji imaju svoj lični integritet, da bez bojazni mogu da iznesu svoj stručni stav, da brane svoja stečena znanja, već ih, politički marketing zloupotrebljava do te mere, da ponekad pomislim u kojoj to zemlji mi živimo.
Preporuke:
1
0
44 sreda, 09 novembar 2011 08:57
Sceptical Bystander
@ Geronimo

Statistika o produktivnosti srpske srednje klase? To tražite od mene, ali Vama naravno nisu potrebna ikakva istraživanja da biste došli do (očigledno pogrešnog) zaključka da 90% srednje klase parazitira.

Srednja klasa su svi oni učitelji, inžinjeri, lekari, meteorolozi, psihoterapeuti i svi ostali koji vredno rade svoje poslove i plaćaju poreze, koji obrazuju svoju decu i uče ih vrednostima i koji imaju aspiracije. To je klasa koja živi od svog, a ne tuđeg rada, i to što je jedan njen deo potkupljen, ne može umanjiti značaj srednje klase koja je temelj svakog društva, pa i srpskog.
Preporuke:
5
2
45 sreda, 09 novembar 2011 09:51
Sara
Mislim da ovde pre svega treba da se razgovara o pravoj eliti koja može da vodi društvo.Da li se ta elita stvara po belom svet uz svu njihovu "podršku", da po povratku u Srbiju stvore uslove za najteži oblik intelektualne okupacije,naravo saobrazno stranim potrebama.Ima li Srbija još uvek intelektualne kapacitete da se samoreprodukuje? Koliko zaista pravi intelektualci imaju dostup medijima? Da li je medijski prostor prezagađen kvazi intelektualcima?
Preporuke:
6
0
46 sreda, 09 novembar 2011 17:42
Lazar
TO JE SRBIJA.SVE NAM JE FALŠ POGOTOVO POLITIČARI.
Preporuke:
4
0
47 četvrtak, 10 novembar 2011 00:08
Kristina
Strašno je šta se u ovoj zemlji događa pod okriljem vladajućih struktura. Sve je obesmišljeno i uništeno, pa tako i obrazovni sistem i kvalitet školovanja i studija. Sve je na prodaju i sve je devalviralo. Uspevaju samo partiski članovi i poslušnici, bez obzira na znanje i sposobnosti, a po pravilu su vrlo skromnih mogućnosti i potencijala. Zato mnogi polupismeni hrle u partije na vlasti i tako se zapošljavaju, a zemlju uništavaju neznanjem i pljačkom. To je posebno izraženo u G17.
Preporuke:
1
0
48 četvrtak, 10 novembar 2011 00:50
MS
Poražavajuća istina. Bar ima nekog da nas povremeno uzdrma i trgne iz beznađa i da nas navede na razmišljanje šta nam sve rade i koliko ćemo to trpeti.
Preporuke:
1
0
49 četvrtak, 10 novembar 2011 04:04
Stana
Vi poštovani profesore malo kasnite sa informacijama. Medijska proizvodnja neoliberalnih analitičara je prošla jer u tu mantru ne veruje više ni američka administracija. Nova moda je marksizam.Neke NVO vrbuju studente što nije ni moralno ni zakonski kažnjivo. Treba pitati šta OVA DRŽAVA radi da ih zadrži? Da li neko pita kad će ovi prestati da kradu, izbegavaju poreze i sl. Zbog čega mislite da neko treba da upropasti sebi život zbog malformacije kakva je današnja Srbija?Ja sam u četrdesetim očajna što nisam shvatila na vreme da se patriotizam ne jede. Neka idu, i treba da idu.
Preporuke:
0
1
50 četvrtak, 10 novembar 2011 08:18
TomaS
Sve što je g. Purić napisao - podržavam. Podvukao bih dva aspekta našeg današnjeg školstva.
(1) Bio sam više puta svedok kada su deca iz Srbije, zbog upućivanja svojih roditelja na četvorogodišnji poslovni boravak u druge zemlje, morala da menjaju ne samo školu, već i jezik i celo okruženje. Bilo je to uglavnom osamdesetih godina prošlog veka, deca su bila starosti oko 10-15 godina, a njihove nove škole su bile, naprimer, u V. Britaniji, SAD i sl. Ta deca, i pored svih podrazumevanih okolnosti, postajala su dosta brzo najbolji učenici, posebno u oblasti prirodnih nauka. Ne branim ništa iz tog perioda, ponajmanje društveni sistem, ali izneti podatak nešto govori.
(2) Sve srpske vlade, počev od onih Milševićevih, a posebno ove kasnije, snose odgovornost za svojevrsni "genocid" prema svom narodu ne uspevši da najkvalitetniji deo stanovništva, sa stanovišta radnog potencijala i biološke reprodukcije zadrže, čime je naša "demografska sveća" zapaljena na oba kraja.
Preporuke:
4
0
51 subota, 12 novembar 2011 22:14
Turas
Gospoda komentatori osvrću se mahom na uzroke školstva ala Srbija,drugi sa takvom destrukcijom školstva nemaju problema.Dakle cilj je Srbiju eliminisati na naučnom ne samo ekonomsom i privrednom planu.Tada gospodo,vaše mudrovanje na NSPM neće imati odjeka.
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner